marjolein-malawi.reismee.nl

Extra project

Maswera Banji oftewel Goedemiddag, hoe gaat het!? Nou deze week is er ook een soort herfst aangebroken in Malawi. Het is dagen niet boven de 25 graden geweest en zondag heeft het de hele dag keihard geregend. Uiteindelijk zelfs maar de warme kleding tevoorschijn gehaald. Nu weet ik dat ik niet mag klagen in vergelijking met Nederland, maar ik doe het toch even ;)!

Afgelopen zaterdag ben ik naar de fabric market geweest wat eigenlijk een stofjesmarkt is. Ik heb daar stof gekocht om een tas van te laten maken en hij is al af!! Ik ben dr echt gelukkig mee :)! Hoef ik niet constant mn rugtas mee te slepen.

Maandag kwam de coördinator weer op het project en hebben toen samen besloten om naar een 2e project te kijken omdat ik in het ziekenhuis veel zie, maar heel weinig doe! Ik heb besloten om me aan te sluiten met het sport project wat inhoud dat ik soort van gymlessen ga geven op diverse scholen in Lilongwe. Een andere vrijwilliger is hier al werkzaam en ik ga mij op woensdag t/m vrijdag erbij aansluiten.

Dinsdag ben ik een dagje op de OK geweest en wat een verschil met Nederland. Geen time-out (routine waar de pt, soort operatie wordt gecheckt) en de patiënt wordt op een bed zonder matras naar de OK gereden. Moet vervolgens zelf van het bed afstappen en naar de operatietafel lopen. Bij 1 patiënt werkte de ruggenprik niet zo goed meer halverwege de operatie dus die lag van de pijn te woelen op de tafel. Af en toe een shotje slaapmiddel toegediend en dat was het...

Verder waren er oa 2 keizersnedes en wat is dat bijzonder! 2 kleine meisjes mochten een kwartier na de start het levenslicht zien en ik mocht daar getuige van zijn! Heel speciaal!!

Vandaag ben ik voor het eerst meegeweest naar een school om te gaan sporten! Wat vind ik dat leuk! Al die enthousiaste kids die eigenlijk alles wel leuk vinden wat je doet! Tikkertje en voetbal hebben de revue gepasseerd en ik ben er wel achter gekomen dat mn conditie niet echt wat voorstelt in vergelijking met die kids! Oneindig veel energie zelfs in de brandende zon! Ik ga het hier zeker naar m'n zin hebben :)!!

Groetjes

Corry

Wat mooi om diversen dingen te kunnen doen en je zal er zeker van genieten.

Gerrit

leuke blog. Haha het enthousiasme springt er vanaf en gaaf dat die kinderen ook zo enthousiast zijn. Succes he!

Doingoood