marjolein-malawi.reismee.nl

Alweer een maand

Hallo allen, bij deze weer een nieuwe update van mn avonturen in het prachtige land!

Vorige week vrijdag ben ik ook met het sportproject meegeweest en wat is dat een goeie keuze geweest. Die kids zijn zo enthousiast en de leraren alleen maar positief! De school leek in eerste instantie niet zo groot, maar aan het einde van de dag hebben bijna z'n 400 kids de revue gepasseerd! Er kunnen gerust 72 kinderen in 1 klas zitten..en denk dan niet dat de lokale heel veel groter zijn dan in Nederland! Eerder kleiner. Waar ik eerder schreef dat ze bang voor me waren komen ze nu in grotere getalen op je af gerend en willen ze allemaal je hand vast houden, op je rug hangen, tas dragen en vooral heel dicht op je lopen zodat je bijna geen stap meer kan verzetten ?!

Zaterdag eerst even aan het zwembad, maar in de middag begon de lucht te betrekken en kwam het letterlijk met bakken uit de lucht! Dit zorgde er wel voor dat het zondag lekker was afgekoeld, maar ik had niet zn goeie dag. Aan het einde van de dag was daar de koorts en ja hoor ik was ziek! Omdat koorts hier toch wel gevaarlijk is vanwege mogelijk malaria ben ik maandag naar het ziekenhuis gegaan. Een vriendelijke Amerikaanse dokter heeft mij geholpen en het bleek om een bacteriële infectie te gaan. Dit bleken 3 anderen huisgenootjes ook te hebben dus we hebben iets goeds verkeerd gegeten. Omdat we met zn 3 thuis zaten was het wel soort van gezellig. Uiteindelijk ben ik woensdag weer begonnen met het sportproject.

De temperatuur loopt hier weer op naar de 30 graden of warmer ? Dit maakt het soms wel een pittig om in de brandende zon spelletjes te spelen! Ook de kans dat je verband ondanks factor 50 is super groot. Constant buiten in de brandende zon icm overmatig zweten maken het niet echt hele gunstige factoren. Gelukkig zijn bijna alle projecten voor een halve dag dus dat is dan wel heel fijn!

De term openbaar toilet nemen ze hier trouwens heel letterlijk. Terwijl je een spelletje aan het spelen bent kan je gerust iemand kwijt zijn die 30/40 meter verderop even het landschap wat water staat te geven. Met de droogte hier zou het logisch kunnen zijn ?! Vervolgens komen ze er weer aangerend en wordt er vrolijk verder gespeeld. Zowel de jongens als meisjes doen het en op de weg naar huis zijn er ook diverse mensen die het landschap van extra water voorzien! Geen boete voor wildplassen dus hier..

Vanaf volgende week zit ik met 6 andere vrijwilligers in hèt huis. Het blijft wennen hoor dat mensen komen en gaan, maar het is leuk om andere mensen te leren kennen en van elkaar ervaringen te horen.

Het plaatsen van foto's lukt helaas niet op de site dus ik ga proberen met enige regelmatig wat op Facebook te plaatsen. Het zal nu wel eventjes duren omdat ik per ongeluk de foto's van de camera op mn telefoon heb gewist :(!!!! Echt heel stom en balen, maar ik heb nog 2 maanden om de schade in te halen!

Groetjes

Corry

Ik was al benieuwd wanneer we weer wat zouden horen van je, het is ook niet gek dat je dus ziek bent geweest, daar ontkom je bijna niet aan. Blijft oppassen. Verder geniet van al deze nieuwe indrukken en het mooie weer. Grt Corry

Alette

Hee Marjo, wat leuk om zo met je mee te leven en te horen hoe je het daar hebt. Klinkt leuk zeg! Wat moet het tof zijn om even weg te zijn uit Nederland en daar te doen wat je leuk vindt. Dapper van je om verder te kijken dan het ziekenhuis alleen en goed om te horen dat het je zo bevalt! Heel veel succes en plezier! We horen je verhalen wel weer. Groetjes, Alette

Zwanie

Hoi Marjolein, leuk om weer wat van je te horen wij hebben geen idee wat je allemaal te wachten staat het is en blijft toch een heel andere cultuur de kinderen genieten met je mee en het blijft indrukwekkend.liefs zwanie

Hendrik

Goed bezig! Leuk je verhalen zo te lezen. Geniet nog van de laatste twee maand!

Gerdien

Toppertje! We lezen nu even in de pauze je verhalen...suc6!! Je collega s

Anita

Wauw, wat een ervaringen allemaal Marjolein!! Heel leuk om te lezen. Succes daar en veel plezier. We denken aan je!!😉

Doingoood