marjolein-malawi.reismee.nl

Vakantie in Zomba

Zoals ik eerder al schreef staat het huis op een prachtige plek! Het uitzicht is echt een plaatje vanuit een boek. Alles is mooi groen doordat het wat meer regent. Echt alles schiet uit de grond en het groeit als een tierelier! Vraag me niet wat dat is, maar je kent het wel ;)! Het bed is ook zo fijn hier! Het ligt heerlijk en dat is na die dunne dingetjes in het vorige huis geen overbodige luxe!

Om het verhaal plotseling een andere, onverwachte wending te geven..ik ben begonnen met een handwerkje ?! Als ik ergens niet voor te porren ben in Nederland is het dit wel. Nou is het geen brei-, haak- of oma's verstel werk..nee ik ben een pop aan het maken. Het eindresultaat wordt als het goed is super leuk en dan ben ik voorlopig ook wel weer klaar hoor met naald en draad!

Hier in de tuin lijkt het trouwens net de apenheul! Bavianen, baboons en nog een ander soort slingeren hier gedurig door de bomen. Nou is het hier alleen niet echt schattig...Ze vallen hier meer in de categorie ongedierte omdat ze zowat alles kapot maken! Kippen zijn niet veilig zelfs niet in een hok, jonge bananenboompjes worden uit de grond getrokken en de moestuin is helemaal overdekt omdat de groentes anders door de apenfamilie worden genuttigd. Daarnaast zijn de bavianen aardig aan de maat waardoor takken van bomen gewoon afbreken. Oja in de tuin staan avocado, lychee, guave en een passievrucht, maar ook hier wordt weinig van gegeten omdat het allemaal wordt leeggeroofd door de apen. De uitdrukking zo brutaal als een aap klopt echt! Wat een beesten...

Overmorgen is het al kerst! Het is dat het thuisfront mij af en toe wat dingen daarover vertelt, want anders had ik het zo vergeten! Ik zit hier in de zon, met een hempje en heb meer het idee van een goeie zomervakantie! Kerstversieringen zijn er ook niet. Het enige wat verlicht is in het donker zijn de straatlantaarns die werken op zonne-energie Dit zie ik trouwens ook voor het eerst, want in Lilongwe hadden we dit niet! 1e kerstdag gaan we bbq met een NL echtpaar die hier vlakbij wonen. Is een keer wat anders dan de rollade en de gourmet!

Ik wens jullie allemaal gezegende kerstdagen en een goede tijd met vrienden en familie! Voor mijn collega's die moeten werken veel succes en maak er samen wat van! De wensen voor het nieuwe jaar hoop ik persoonlijk over te brengen :)!

Jannie Duiveman

Lieve dochter, wat heb je je reisverhalen weer leuk verwoord. Een genot om te lezen!! Geniet nog van je vakantie en goede kerstdag(en), ook voor de NL vrienden!
En voor straks een veilige reis naar huis!
knuffel mams

Anne

Ha die lein,
Wat lijkt me dat een rare gewaarwording die apen haha.. Geniet van je laatste paar weekjes & alvast hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2018! Ik hoop je snel weer te zien =)

Toedeloeeee!XXX

Reina Balk

Dag Marjolein, wat prachtig al je verhalen en belevenissen te lezen!
Ik reageer laat en de duur van jouw reis schiet al aardig op! Je ouders zouden de link doorsturen maar dat was na 2 keer vragen niet gebeurd. Toen kreeg Erik zenuwpijnen in zijn mond/ kaak en na 5 behandelingen en bijna 2 maanden verder had hij nog steeds veel pijn! Dus had andere dingen aan ons hoofd!
Nu na 2 antibiotica kuren waren de pijnen weg! Heb wel vaak gedacht wat wonen wij tóch bevoorrecht in ons kleine kikkerlandje als het gaat om medische kennis maar vooral medische zorg! Dat zal waar jij momenteel verblijft zo heel anders zijn!

Nu ik je dit schrijf schieten de kerstdagen al weer aardig op en gaan we richting oud en nieuw! Ben benieuwd hoe je deze doorbrengt! En dan ga je je al weer voorbereiden richting je terugreis thuisland! Vele ervaringen en herinneringen rijker! Je hebt zeker heel veel foto's heb je geschoten? Nu we zijn benieuwd!

Marjolein, we wensen je nog al het goeds voor het laatste stukje n voor straks een goede reis en behouden thuiskomst!
Lv groet, Buurtjes Balk

Doingoood